כל חברה שמכבדת את עצמה ורוצה להצליח תדאג לעבור תהליך מיתוג. למה זה כל כך חשוב למתג את העסק שלנו, במה כרוך תהליך של מיתוג חברה וכיצד הוא מתבצע בפועל?
מהו מיתוג?
תחילה נסביר מהו מיתוג. מיתוג הוא אוסף של רעיונות, תפיסות ורגשות אצל אנשים שמתקשרים למוצר מסוים. אם מוצר מסוים מתקשר עם רגשות חיוביים הוא יזכה להצלחה, אם הוא יתקשר עם רגשות שלילים הוא יכשל ויצא מהשוק. תהליך המיתוג הוא חלק מתהליך השיווק של עסק שבו בוחרים את שמו של העסק, לוגו, סלוגן, צורה, גודל והצבעים ממנו הוא יהיה מורכב.בבואנו למתג את העסק שלנו עלינו לבדוק מי קהל היעד שלנו ועל איזה צורך אנו באים לענות. על כל עסק להציע בידול או ייחוד שאופייני רק לו. כלומר, עליו לחשוב מה יש לו להציע ללקוחות שלו שאין לאף אחד אחר. על החברה לחשוב על הערכים שעליה היא רוצה להשען ואיזה רגשות היא רוצה לעורר אצל הלקוחות שלה. כמו כן, עליה גם לחשוב על המסרים שאותם היא רוצה להעביר כיוון שהחלטת הצרכנים אם לקנות את המוצר או השירות תלוי בה- אם הם יתחברו הם יעדיפו אותו על פני אחרים.
חשיבות תהליך מיתוג עבור חברות בשוק
לתהליך המיתוג קיימת חשיבות מכרעת כיוון שהוא ילווה את החברה לכל אורך הדרך: בין אם היא מעלה אתר לאינטרנט, או בין אם היא מחליטה להוציא עלונים וכרטיסי הביקור.בעידן של היום שבו קצב השינויים וכניסת מתחרים לשוק מחייבת הערכות מוקדמת, פרסום, מעצבים גרפיים ואנשי שיווק צצים כפטריות לאחר הגשם ומשתמשים בפרסום ככלי חזק ללכוד לקוחות. בניגוד לעשור הקודם, שמספיק היה ללכת לבית דפוס הקרוב ולעצב לוגו פשוט, בלי כל מחשבה או הגיון, היום, הלקוחות מבינים שככל שיש השקעה בפרסום, לוגו ושאר המוצרים השיווקים שהם פני החברה כך החברה נתפסת איכותית והמוצר או השירות שהיא נותנת טוב יותר ומטבע הדברים הם יפנו אליה ולא למישהו אחר.
חברות משקיעות המון זמן וכסף על תהליך המיתוג. תהליך זה כולל בין היתר את בחירת הלוגו. עיצוב לוגו נעשה על ידי מעצבים גרפיים בשילוב עם אנשי השיווק והאנשים הבכירים שבחברה. מטרת הלוגו היא להעביר את כל המסרים והרגשות שיש במוצר או בשירות של החברה. חברות מבינות היום שללא השקעה של מחשבה, ניתוח של קהל היעד שלה זה לא ילך.
לכן, אם החלטת להקים עסק, חשוב שתשקיע במעצב גרפי ואיש שיווק איכותי. עשה סקר, קח המלצות, ורק אז תבחר את הסטודיו שעונה לך על הצרכים שאתה צריך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה